Vítězslav Jonáš

Bydlím v Dukovanech vedle jaderné elektrárny. Od počátku její výstavby ji sleduji. V současné době jsem zástupcem jaderné veřejnosti a předsedou Energetického Třebíčska. Před tím jsem byl senátorem a starostou Dukovan.
  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 830x

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Vítězslav Jonáš

Jak jsem hlasoval o Lisabonu

Osobní trauma, těžké rozhodování, závěrečné uspokojení ze svého postoje.

11.5.2009 v 20:57 | Karma: 38,01 | Přečteno: 4022x | Diskuse| Politika

Vítězslav Jonáš

O skládce v Pozďátkách

Tento týden jsme zase o kousek pokročili s likvidací nebezpečné sklády v Pozďátkách na Vysočině. Sešli jsme se se starostou obce Jiřím Válalem a Bohumilem Bobkem (občanské sdružení Pozďátky bez jedů), kteří přizvali ještě řadu důležitých lidí. Zejména ty, kteří se nejvíc zasadili o zdárný výsledek několikaletého vyjednávání o odkupu skládky a její následné sanace.

23.4.2009 v 12:01 | Karma: 11,13 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Politika

Vítězslav Jonáš

Poučný den v regionu

V uplynulém týdnu jsem se se důkladně věnoval dvěma obcím ve svém regionu: Třebíči a Jemnici. Diskutoval jsem s žáky i se starostou, vyslechl jsem starosti podnikatele i postřehy občanů...

5.4.2009 v 11:25 | Karma: 9,36 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Vítězslav Jonáš

Hlavní tah Č. Budějovice-Brno potřebuje rekonstrukci

Řidiče v Jižních Čechách, na Vysočině a na Moravě čeká výrazné zlepšení hlavního tahu České Budějovice – Telč – Třešť – Brno. Silnice č. I/23 potřebuje komplexní rekonstrukci a revitalizaci. Shodli se na tom představitelé řady dotčených obcí s několika ministry na jednání v Praze, které jsem inicioval společně s občanským sdružením Metropolis.

5.3.2009 v 19:24 | Karma: 13,04 | Přečteno: 1216x | Diskuse| Politika

Vítězslav Jonáš

Obce by měly dostat peníze z elektráren na svém území

Jsem názoru, že regiony a obce, na jejichž území jsou elektrárny (jakékoliv), by měly dostat motivační finanční příspěvky. Jde o ty oblasti, které jsou dotčeny výstavbou, provozem a v budoucnu i případnou likvidací energetických zařízení. Podle současných zákonů nemají nárok ani korunu podílu z daní, které elektrárny odvádějí státu. To chci změnit - proto navrhuji novelizovat příslušný zákon a doufám, že se mi ho podaří prosadit!

25.2.2009 v 19:29 | Karma: 11,44 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Politika

Vítězslav Jonáš

Jižní koridor co nejdříve!

Po nedávné plynové krizi je zcela zásadní, abychom nebyli závislí na jednom energetickém zdroji. Důležitou variantou pro naši zemi i celou EU může být tzv. Jižní koridor, tj. především plynovod Nabucco. Byl i tématem důležitých jednání v Kazachstánu, Ázerdbajdžánu a Turkmenistánu v rámci oficiální návštěvy předsedy vlády ČR M. Topolánka. Měl jsem unikátní příležitost se této cesty do tří zemí Kaspické oblasti v polovině února zúčastnit.

21.2.2009 v 12:22 | Karma: 13,07 | Přečteno: 1345x | Diskuse| Politika